CNET går køkkenvejen

CNET kaster sig nu over madområdet. I nær fremtid åbner CNET nemlig internetstedet chow.com, som skal være levere opskrifter, tips, tricks og madrelaterede nyheder til en målgruppe, der på forhånd er defineret som de 25-45-årige, der er madinteresserede, men ikke nødvendigvis interesseret i at tilbringe timer og dage i køkkenet. Chow.com er bygget på resterne af tidsskriftet chow, som CNET købte – samtidig med at redaktøren for chow, Jane Goldman, blev ansat som redaktør af chow.

Sammen med chow har CNET også købt debatforummet chowhound, og vil forsøge at tage kampen op mod de madsites, der ellers har erobret plads i den amerikanske madbevidsthed: Det er for det første TV-kanalen FoodNetworks eget site, for det andet allrecipes.com, samt opskrifts- og artikelsamlingen epicurious.com. Det sidste site henvender sig dog til et publikum, der ikke har noget mod at tilbringe lidt længere tid i køkkenet.

New York Times, som bringer artiklen om CNETs nye satsning, regner med at chow.com vil overleve på grund af at sitet også skal handle om andet end mad – der vil for eksempel også være plads til party-tips (fra forslag til musiklister til forslag til hvordan man smider de sidste gæster ud).

Den største fare for chow.com mener NYT dog kommer indefra: chowhound.com er veletableret som et uafhængigt debatforum om mad – og mange af de faste brugere vil måske opfatte opkøbet som en slags klasseforræderi.

 


Udgivet

i

af

Tags:

Kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *